سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آقاشیر
صلوات صلوات صلوات علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
پنج شنبه 93 آبان 22 :: 8:30 عصر ::  نویسنده : آقاشیر

 

در این نوشته میخواهم روشهای پیشرفته جستجو و دانلود مقالات علمی (ISI papers) را بیان کنم. با این روشها میتوانید 99% مقالات را (حتی آنهایی که پولی هستند) مجانی از اینترنت دانلود کنید. بیش از 99% paper هایی که در ژورنالهای علمی وجود دارند (چه جدید باشند چه قدیمی ) بدون خرید و بصورت رایگان از وب قابل دانلود هستند تنها کافیست به تکنیک های جستجو مسلط باشید.
 
 
روشهای دریافت متن کامل مقالات و paper ها :
 
 
الف - روشهای بدیهی:
 
1- google scholar .اول از همه در این سایت نام کامل مقاله را search میکنید هم بدون کوتیشن و هم با کوتیشن بصورت "paper name". اگر لینک دانلود روبروی مقاله نبود ، All versions را میزنید ، در صفحه جدید احتمالا لینک دانلودی بصورت domain.com pdf وجود داشته باشد. در google scholar میتوانید نام نویسنده را هم جستجو کنید و پروفایلش را اگه داشته باشد ببینید.
 
2- به Homepage نویسنده مقاله میروید . برای یافتن homepage نویسنده کافیست اسم او را در خود گوگل بزنید و دنبال لینک های دانشگاهی که در مقاله ذکر شده بگردید. سپس به publications رفته ببینید لینک دانلود دارد یا خیر. ( بسیاری از دانشمندان بخاطر افزایش میزان ارجاع cite به مقالاتشان انگیزه دارند که مقالاتشان را در صفحه شخصی شان قرار دهند تا عده بشتری بخوانند و اینکه گوگل بعضا برخی مقالات را به خاطر بدی فرمت index نمیکند یا به هر دلیلی در نتایج نمیاورد . بنابراین homepage اساتید معمولا خیلی راهگشا است).
 
3- در سایتهای citeseerx.ist.psu.edu  و scirus.com جستجو کنید. این سایت ها و سایت های مشابه ، بطور خیرخواهانه متن کامل مقالات را آرشیو و Index میکنند و paper ها در آنها به رایگان قابل دانلود است. 
 
4- در سایت های  libgen.org و  bookzz.org (برای کتاب ها) و booksc.org (برای مقاله ها) جستجو کنید. ( این سایت ها میلیون ها کتاب و مقاله کپی رایت دار را آرشیو و برای گسترش علم به رایگان عرضه میکنند!. اگر بعدا آدرس این سایتها تغییر کرد - به خاطر نقض کپی رایت - شما آدرس جدید را میتوانید با جستجوی عبارت "Library Genesis" یا "Bookos" در گوگل پیدا کنید.)
ب - روشهای پیشرفته:
 
1- جستجو در title , url , غیره. نام paper خود را در گوگل بصورت های زیر جستجو کنید
intitle:"paper name"
inurl:"paper name"
intext:"some part of paper text"
"paper name" filetype:pdf
تکنیک های فوق کمک میکند اگر فقط نام مقاله در title , URL باشد در نتیجه آورده شود (چون گاها گوگل نام فایل را index کرده ولی خود متن pdf را بنا به دلایلی نتوانسته استخراج کند)
 
2- جستجو در Domain های مختلف
"paper name" site:.edu
"paper name" site:.ir
"paper name" site:.ru
"paper name" site:.ca
"paper name" site:.co.uk
تکنیک بالا دامنه جستجو را به سایت های خاصی محدود میکند. میتوانید وقتی نویسنده مقاله چینی یا آلمانی یا کانادایی است به ترتیب از دامنه های ca , de , cn استفاده کنید. کل پسوند دامنه ها را اینجا ببینید.ضمنا میتوانید تکنیک های 1 و 2 را بصورت ترکیبی هم استفاده کنید.
 
3- جستجوی بخشی از متن چکیده مقاله داخل کوتیشن در گوگل. این هم خیلی اوقات کمک میکند که شاید نسخه draft یا فایلی که متن مقاله در آن هست در وب موجود باشد. و ممکن است این فایل به دلیل اینکه فرمت استاندارد مقاله را نداشته در google scholar نمیامده است. 
 
4- در سایر موتورهای جستجو مثل yahoo , bing , altavista , yandex ,baidu و حتی در torrent ها جستجو کنید. البته اگر در گوگل نباشد بعید است که در اینها بتوان پیدا کرد.
 
 
ج- روشهای فوق پیشرفته: (بیخیال این بند بشوید ، بند "د" را بخوانید)
 
1- استفاده از open-pr*ox*y های دانشگاه ها : اصل کار بدین صورت است که اگر بتوان به طریقی از ip دانشگاهی که دسترسی به full-text مقالات را دارد ، به سایت جورنال برویم ، خواهیم توانست از اکانت نامحدود دانشگاه استفاده کرده و مقاله را مجانی دانلود کنیم چون این سایت ها عموما اگر ip متعلق به دانشگاه مورد نظر باشد حتی login هم نمیخواهند. مثلا در حال حاضر میتوان با pr*ox*y P*sip#ho#*n به آدرس "هفتادویک هزار و 317 دات info" مقالات Elsevier و Sciencedirect را دانلود کرد البته برای رسیدن به خود این سایت باید از فیلطز وطنی عبور کنید!. در این وبلاگ هم میتوانید برخی ip های باز دانشگاه ها را ببینید و اگه هنوز فعال بودند استفاده کنید. اما در حالت کلی یافتن چنین IP هایی nmap network scanner لازم دارد و برای عموم میسر نیست.
 
2- روشهای ابتکاری. مثلا directory listing که اینجا برای دانلود از springer شرح داده شده است. (این روش دیگر کار نمیکند. قبلا میشد تمام صفحات یک paper را با دادن آدرس دستی به صورت 002.png دانلود کرد. آدرس صفحه اول از قسمت look inside میگرفتیم و برای صفحات بعدی فقط شماره را یکی بالا می بردیم.)
 
 
د- استفاده از سایت های ایرانی (برخی پولی) یا دانشجویان خارج از کشور:
 
1- برخی سایتها خوب و تقریبا رایگان هستند مثل:
2- برخی سایتهای ایرانی که با دریافت عنوان مقاله و پرداخت اینترنی ، آن را برای شما دانلود کرده و تا 24 ساعت بعد ایمیل میکنند. قبلا تبیان سرویس رایگانی تحت عنوان "درخواست مقاله" داشت نمیدونم ایا هنوز هم فعاله یا نه ولی به هر حال سایت های پولکی فراوانی برای این کار وجود دارند. (در پرداخت اینترنتی به سایت های متفرقه اعتماد نکنید ، حتما درگاه بانکی باید به shaparak.ir ختم شود وگرنه ممکن است سایتهای جعلی اطلاعات کارت شما را به سرقت ببرند. من هیچکدام شان را امتحان نکرده ام.)
 
 3- آخرین راه هم رو زدن به دانشجویان خارج از کشور !
 
 
 
 

شما دانشجوی عزیز:
آیا میدانید برخی واحدهای دانشگاه شریف را هم اکنون میتوانید رایگان دانلود و تماشا کنید ؟ حتما این مطلب را بخوانید : فیلم کلاسهای درس دانشگاه صنعتی شریف و سایر ویدئو های آموزشی
منبع : http://share7.blogfa.com/post-25.aspx



موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب