سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آقاشیر
صلوات صلوات صلوات علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
سه شنبه 86 شهریور 27 :: 10:0 عصر ::  نویسنده : آقاشیر
 

برای ثبت وبلاگ در موتورهای جستجو چند راه وجود دارد که در زیر به چندتا از اون ها اشاره شده است.

* سایت خود درا مستقیما در موتور های جستجو ثبت نمایید ، این کار کمی وقت گیر و مشکل به نظر می رسد و ممکن است بعضی از موتورهای جستجو از قلم بیافتد.

* از سرویس های رایگانی که به همین منظور در نظر گرفته شده اند استفاده نمایید، به عنوان مثال کافی است سایت و یا وبلاگ خود را در سایت های زیر وارد نمایید ، این سایت ها به طور خودکار سایت شما در چندین موتور جستجوی معروف ثبت می نمایند.

http://www.submit.gsign.biz/

http://www.4alltemplates.com/free-search-engines-submit/

یا می تونید توی تک تک سایت ها ثبت کنید

All The Web

Alta Vista

Google

DMOZ

Go Guides

Jayde

MSN

Scrub the Web

What U Seek

Yahoo!

چگونه سایت خود را در موتورهای جستجو بهینه سازی کنم؟

اگر سایت شما در تمامی موتورهای جستجوی دنیا ثبت شده باشد ولی هیچ کاربری از طریق موتورهای جستجو به سایت شما مراجعه ننماید هیچ ارزشی برای شما نخواهد داشت.

برای اینکه بتوانید سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو آن هم در صفحات نخست قرار دهید باید به نکات زیر توجه نمایید:

* عنوان سایت را متناسب با موضوع سایت یا وبلاگتان انتخاب کنید.

سعی کنید با مهمترین کلمات کلیدی ویلاگتان یک عبارت با معنا و زیبا و درعین حال مختصر بسازید ، اگر عنوان شما بیش از حد طولانی باشد موتورهای جستجو فقط بخشی از آن را استفاده خواهند نمود.

چنانچه وبلاگ شما در رابطه با دانلود موزیک می باشد می توانید عنوان وبلاگ خود را " بهترین موزیک ها در [نام اصلی وبلاگ] - بهترین وبلاگ دانلود موزیک " قرار دهید.

در عنوان فوق از سه کلمه کلیدی و مهم "دانلود - موزیک - دانلود موزیک" در رابطه با موضوع وبلاگ استفاده شده است که مطمئنا تأثیر بسزای در رابطه با کشاندن کاربرانی که به دنبال موزیک در موتورهای جستجو می گردند به سایت شما خواهد داشت.

اگر بهینه سازی در موتورهای جستجو برای شما مهم است به هیچ وجه از عناوین غیر مرتبط و بی معنا استفاده نمایید. مثلاً "M.U.S.I.C 2006 ".

* کلمات کلیدی - اخیراً در قسمت کنترل پنل بخشی به عنوان "ثبت درموتورهای جستجو" اضافه شده است. در این قسمت جایی برای وارد نمودن کلمات کلیدی (Keywords) و توضیحات وبلاگ ( description ) قرار داده شده است.

کلمات کلیدی نیز یکی از عوامل مهم دیگر برای بهینه سازی سایت در موتور های جستجو می باشد. انتخاب کلمات کلیدی متناسب و متعارف همیشه برای بالا کشاندن سایت و یا وبلاگ شما در نتایج موتورهای جستجو موثر می باشد.

در انتخاب کلمات کلیدی کمی دقت نمایید ، هرچه را که به ذهنتان رسید فوراً در به عنوان کلمه کلیدی قرار ندهید. تا حد امکان سعی کنید حدس بزنید کاربرانتان ممکن است چه عباراتی را جستجو کنند.

یکی از ابزارهای مهم برای انتخاب کلمات کلیدی در سایت http://www.overture.com/ که مدتی است توسط یاهو خریداری شده قرار داده شده است. برای استفاده از این ابزار به لینک زیر مراجعه کنید:

http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion/

برای مثال همان وبلاگ بالا را که در رابطه با دانلود موزیک بود در نظر بگیرید، در قسمت "Get suggestions for" کلمه " دانلود" را وارد نمایید. این ابزار لیستی از بیشترین عبارات ها و کلمات متشابه با keyword شما به علاوه تعداد دفعات جستجوی هر مورد را نمایش می دهد. این اطلاعات از موتورهای جستجو به دست آمده و قابل اطمینان می باشد.

طبق تعریف بالا بهترین کلمات کلیدی برای یک وبلاگ دانلود موزیک می تواند کلمات و عبارت های زیر باشد:

"دانلود - دانلود موزیک - دانلود آهنگ - دانلود موسیقی - دانلود رایگان - دانلود موزیک ایرانی "

نکته مهم : کلمات کلیدی را در بیشتر از حد زیاد نکنید چون کثرت آنها تاثیری در در بهینه سازی سایت شما نخواهد داشت و خودبخود بخشی از آنها حذف خواهد شد.

نکته مهم: برای استفاده از ابزار فوق کلیدی ترین کلمه وبلاگ خود را وارد کنید مثلا " دانلود ، موزیک ، هنر ، نرم افزار، شعر ، داستان، سیاست ، تاریخ و ..." سعی کنید تا حدالامکان کلمه ها را چک کنید نه عبارت ها را! بعد از این مرحله پربازدیدترین و متناسب ترین نتایج را به عنوان کلمات کلیدی خود انتخاب نمایید.

در مورد توضیحات وبلاگ هم در یک یا دو خط وبلاگ خود را شرح دهید، این قسمت زمانی که سایت شما در نتایج موتورهای جستجو قرار گیرد نمایش داده خواهد شد.

چگونه رتبه سایت خود را بالا ببریم؟

برای بالا بردن رتبه سایت خود می توانید از روش های زیر استفاده نمایید:

* از دیگران بخواهید به سایت شما لینک بدهند ، به خصوص سایت هایی که رتبه آنها بالاست. برای این کار می توانید از دایرکتوری ها و لینکدونی های رایگان نیز استفاده کنید مانند: http://www.linkestan.com/ و یا http://www.iranmehr.com و...

* شما هم به دیگران لینک بدهید به ویژه سایت های مرتبط و حدالامکان معروف

* تعداد صفحات و مطالب سایت خود را افزایش دهید.

* برای اطلاعات بیشتر دراین مورد می توانید به سایت http://www.iranseo.com مراجعه نموده و از کتابی که به همین منظور در سایت قرار داده شده استفاده نمایید.

در پایان باید توجه داشته باشید بعد از انجام کلیه موارد فوق از صحت عملکرد خود اطمینان حاصل کنید ، باید چندماهی منتظر نتیجه این تغییرات بمانید ، کارهای فوق هیچ گاه یک شبه به شما جواب نخواهد داد پس پشتکار داشته باشید و کمی صبر کنید




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب